SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Kubikenborgs Idrottsförening
Fotboll
P-12

Kubikenborgs IF P12

Välkommen till lagsidan för Kubikenborgs IF, pojkar födda 2012

Mer info Hedbergska Mid Nordic Cup
2024-07-30 20:13
Nu har jag fått lite mer info från arrangörerna gällande vårt lags åtagande som vakter/städpersonal på Hedbergska skolan. Jag kopierar in informationen jag fick i mejlet nedan.
 
Lag kommer att bo på skolan, varav några lag tillsammans. Lagen börjar checka in 18.00 på torsdagen. Utcheckning senast 16.00 söndag. Lagen har inga egna nycklar till sina rum, utan det är ni vakter som öppnar upp och låser till dem. De som arbetar hjälper lagen vid ev. frågor samt checkar in och ut lagen.
 
KOM IHÅG ATT PÅMINNA LAGEN OM ATT KNÄPPA KORT PÅ KLASSRUMMEN FRÅN 4 VINKLAR, STÅ MITT I RUMMET OCH KNÄPP KORT, INNAN DE FLYTTAR IN EFTERSOM ALLT SKA ÅTERSTÄLLAS VID HEMRESA.
 
Frukost serveras 06.00-09.00, Lunch 10.30-14.30, Middag 16.30-20:00. Boende på Hedbergskaskolan kan också äta lunch på närliggande skola som de spelar bredvid, alla har fått veta var de ska äta. Ingen middag serveras på torsdagen. Inget kvällsfika.
 
I alla pass i uppdraget ingår även underhållsstäd (hålla rent och fint på skolan, korridorer, toaletter m.m.) under hela cupen och slutstäd när lagen checkat ut. Slutstäd innebär städning av rummen och de utrymmen som inte längre kommer att användas efter att lagen checkat ut. Lagen ska dock själva först städa ordentligt innan de checkar ut och städningen godkännas av er!
 
Nattpass städar toaletter grundligt under hela cupen! Tar toalettpapperet slut för påfyllning så finns mer att hämta på kansliet vid Grytan.
 
Pappershanddukar kommer ej att finnas då att de kastas i toaletterna och orsakar stora problem med avlopps stop.
 
Sopor slängs i container som finns på plats på baksidan. Samla ihop övriga soppåsar i säckar innan de slängs och se till att säckarna är ordentligt stängda.
 
Slutstäd kan pågå till senast 20.00! 22.30 larmas alla byggnader och vi måste ha lämnat byggnaden innan det. När ni är klara kontaktar ni Joakim Falkdahl, tel 073-360 90 84 för genomgång och återlämning av nycklar.
 
Informera de som kommer efter dig, innan du lämnar ditt pass!
Umeå Cup - info, lagindelning, spelschema
2024-07-09 14:14

Nu har vi äntligen fått spelschema för cupen i Umeå, så här kommer lite mer info samt lagindelning och spelschema :)

 

Cupen startar torsdag 25/7. Vi spelar gruppspel torsdag-fredag och slutspel lördag-söndag. 1:an och 2:an i gruppspelet spelar A-slutspel och övriga spelar B-slutspel.

 

Spelarna kommer bo tillsammans med ledarna på Mariebergsskolan, Rådjursvägen 129, i Umeå. Det kommer finnas ledare på plats från ca kl. 13:00 på torsdagen för de som vill lämna packning och bädda. Vi sover på hårt underlag, så ta med luftmadrass eller liknande samt sängkläder/sovsäck. Första matcherna spelas kl. 16:00 på Nydalafältet. Hinner man inte till skolan så är det samling för båda lagen senast kl. 15:00 på Nydalafältet. Vi kommer sätta upp ett lagtält på plats. Alla deltagare kommer få deltagararmband som fungerar som bussbiljett, matbiljett, ger rabatt till badentré m.m. samt entrébiljett till disco.

 

Från skolan är det ca 1km till Nydalafältet där alla gruppspelsmatcher kommer spelas, och troligen slutspel också. Samtliga måltider äts på Bräntbergsskolan, ca 400m från skolan vi bor på. Eventuell specialkost meddelas till mig snarast.

 

Vi hoppas såklart inte bara på rolig fotboll utan även fint väder, så packa med barnen solskyddsfaktor och badkläder samt kläder för eventuella andra aktiviteter! :)

 

Kubikenborgs IF Svart:

Julian, Lowe S, Harry, Axel, Teo, Hamza, Frank, Dani, Tim, Milton, Jack N

 

Gruppspel torsdag 16:00, torsdag 18:15, fredag 15:30.

 

Kubikenborgs IF Gul:

Meyhar, Jack H, Love B, Moumen, Alexander, Ture, Olle, Kewin, Liam G-E, Wilhelm N, Zulfaghar

 

Gruppspel torsdag 16:00, fredag 08:00, fredag 11:00.

 

För övriga funderingar hänvisar vi till Facebook-gruppen.

Medarrangörer på Mid Nordic Cup och arbetsschema
2024-06-23 10:28
Som vi nämnde på föräldramötet är Kuben i år medarrangörer på Mid Nordic Cup, den 2-4 augusti. Detta innebär att alla i föreningen är med den helgen och hjälper till under cupen för att allt ska fungera så bra som möjligt. Vårt lag har fått som ansvarsområde att hjälpa till på Hedbergska skolan, som "skolvakter". Det kommer mer info om vad det innebär men vi ska typ bemanna skolan med två personer dygnet runt som är behjälpliga för de lagen som bor och sover på skolan, samt hålla koll så de inte river stället.
 
Jag lägger ut arbetsschemat här, och vill att alla som står med på schemat går in och lämnar en kommentar på Facebook om vilken vuxen som kommer jobba, samt ett telefonnummer till denna. Kan man inte bemanna sitt pass ansvara man själv för att se till att någon annan gör det istället.
 
Om ni inte hittar ert namn på schemat betyder det inte att ni inte behöver vara behjälpliga under helgen. Det är en helg då hela föreningen är med och jobbar. Ni som inte står med på schemat är "reserver" utifall vi behöver hjälpa till med något annat, eller om någon skulle bli sjuk. Om man inte hör av sig till mig och meddelar annat tar jag för givet att man kan vara med och hjälpa till.
Påminnelse arbetsschema matchvärd och kiosken
2024-05-04 08:05
  • Matchvärd innebär:
- Se till att vara vid planen och hjälpa eventuella lag med frågor
- Vara bollkalle och hämta bollar under match
- Ha en väst på sig
  • Jobba i kiosken:
- Sälja dricka, kaffe, godis, bakverk m.m som vi har
Kan ni inte så är ni själva ansvariga att byta med en annan förälder!nnan el på morgonen innan sammadrag startar.
- Nyckel till kansliet finns hos, ni kan brygga kaffe däruppe om inte bryggare finns i kiosken vid konstgräs, hämtar även vatten på kansliet om det inte finns i kiosken.
- Ni som avslutar dagen städar ihop och ser till att allt kommer upp till oss efter avslut
  • Baka:
- Baka en långpanna och se till att den kommer ner till kiosken innan start. Prata ihop med dom som startar upp kiosken
 
Kan ni inte så är ni själva ansvariga att byta med en annan förälder!
 
 
Nu börjar vi sälja RAVELLI
2024-04-17 19:17

Hej allihop,

 

Ni som var med på föräldramötet har redan fått lite förhandsinformation, men nu är det dags för oss att börja sälja produkter från RAVELLI. Detta är något alla i föreningen gör, och vi säljer detta istället för Newbody. Jag skriver lite kort info här, men lägger även ut mer information i vår Facebook-grupp.

 

  • Registrera er som säljare (välj P2012) via denna länk: https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/kubikenborgsif
  • Alla säljer för minst 800kr (t.ex. 4st paket á 200kr)
  • Försäljningen pågår fram till 27 maj
  • Alla tar betalt av sina kunder och swishar sedan hela beloppet till mig vid ett tillfälle och märker med spelarens namn.
  • Jag delar ut kataloger på måndagens träning 22 april.
  • All förtjänst för det vi säljer utöver de 800kr/spelare som går till föreningen, går direkt till våra grabbars egen lagkassa.
  • Friköp möjligt för 400 kr, dock går då inga pengar till vår egen lagkassa.
  • En säljtävling finns med fina priser, och även ett specialpris om föreningen säljer 2500 paket. Då kommer Thomas och Andreas Ravelli upp och kör en träning med det lag som sålt flest paket.

Lycka till med försäljningen!!

Bollkallar A-lagsmatch 13 april
2024-04-01 12:13

Halloj,

 

Vi har fått äran att vara bollkallar under A-lagets hemmapremiär mot IFK Umeå lördagen den 13 april kl. 14:00. Till detta behövs minst 6st grabbar från laget med stöttning från ett par föräldrar. Jag har skickat kallelse till de som detta berör, baserat på antal jobbade timmar, men om det är någon annan som vill vara bollkalle och inte har fått kallelse så vore det superbra. Hör av er i så fall!

 

Mvh Jocke

Sportlotten och uteträningar
2024-04-01 12:04

I dag startar utomhussäsongen, äntligen får vi komma ut och spela fotboll igen! Vi kommer på dagens träning även dela ut sportlotterna, som ni redan borde ha fått en faktura för.

 

Vi säljer minst 5st lotter per spelare men vill man sälja fler så går det så klart bra. All förtjänst för sålda lotter utöver de 5 går direkt till vår egen lagkassa.

 

Hälsningar ledarna

 
SUPPORTER OCH KLUBB SHOP
KUBEN SKILLSOCKS SHOP
Huvudpartners
MATERIAL PARTNERS
Sociala medier
Gräsroten
Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten